Recht op vergoeding: Vlucht geannuleerd

Wanneer de luchtvaartmaatschappij uw vlucht annuleert (en u een vervangende vlucht aanbied) heeft u veelal recht op een compensatie wanneer u door de annulering uiteindelijk meer dan 2 uur of 3 uur later op uw eindbestemming aankomt.

Dit is afhankelijk van het specifieke geval. Hierbij is het moment van doorgeven van de annulering door de luchtvaartmaatschappij aan u mede van belang. U heeft geen recht op compensatie door annulering van uw vlucht in de volgende gevallen:

  1. de annulering van  ten minste twee weken voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld, of
  2. de annulering tussen twee weken en zeven dagen voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld en er een andere vlucht naar de bestemming wordt aangeboden die niet eerder dan twee uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en die minder dan vier uur later dan de geplande aankomsttijd op de eindbestemming aankomt, of
  3. de annulering minder dan zeven dagen voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld en een andere vlucht naar de bestemming wordt aangeboden die niet eerder dan één uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en die minder dan twee uur later dan de geplande aankomsttijd op de eindbestemming aankomt.

De compensatieregeling rondom annulering en vervanging van uw vlucht is complex. Laat Claimbird u helpen zodat u geen compensatie misloopt. Heeft u met annulering van uw vlucht te maken gehad? Check uw claim nu gratis.

Wanneer uw claimcheck positief is kan Claimbird u op basis van “no cure, no pay” helpen om de compensatie te verkrijgen waar u recht op heeft. Deze compensatie kan oplopen tot € 600,-.

Check uw claim gratis!